Optimaal beheer van al jouw documenten in het Kwaliteitsregister

  • 9 februari 2024
  • Nieuwsbericht
  • Kwaliteitsregister
computer - e-learning

Goed nieuws! Vorige week is de functie ‘Documenten’ in het Kwaliteitsregister geüpdatet. Je kunt documenten die je wilt toevoegen nu opslaan in verschillende categorieën, én je kunt iemand inzage geven in de documenten die in je portfolio staan. Met deze aanpassingen heb je meer overzicht en kun je zelf beslissen welke documenten in je portfolio je met wie deelt, en voor hoelang.  

Sinds oktober 2021 kun je via de functie ‘Documenten’ alle documenten die jou inzicht geven in je ontwikkeling of loopbaan toevoegen aan je portfolio. Denk aan certificaten, afspraken uit je jaargesprek, je CV of je persoonlijke ontwikkelplan (POP). Zo staan al je documenten over leren en ontwikkelen overzichtelijk bij elkaar en geeft je portfolio je een completer beeld van je ontwikkeling.

Deze functie is nu geoptimaliseerd. Zo kun je bij het opslaan van je documenten voortaan kiezen uit drie verschillende categorieën. Dat maakt je documentbeheer een stuk overzichtelijker. De categorieën zijn:

1. CV/diploma’s: voor je CV, diploma's en andere kwaliteitsdocumenten die handig zijn als je gaat solliciteren.

2. Leren en ontwikkelen: voor al je documenten die te maken hebben met je persoonlijke ontwikkeling, zoals een ontwikkelplan of de certificaten die je bij een geaccrediteerde scholing ontvangt.

3. Overige documenten: voor alle andere documenten, zoals notities of samenvattingen.

Daarnaast kun je nu ook iemand toestaan om de documenten in te zien die in één van die categorieën staan. Je kan zelf bepalen voor welke periode iemand de documenten in kan zien. Diegene kan dan alle documenten bekijken en openen die je in desbetreffende categorie hebt opgeslagen.

Zo verleen je inzage in je documenten
  • Log in in jouw portfolio via mijn.venvn.nl
  • Klik op de menuknop ‘Inzage’
  • Klik op de optie ‘Inzage individueel’
  • Vink vervolgens de categorie(ën) aan waarvoor je iemand inzage wil geven
  • Vul de naam en het e-mailadres van deze persoon in
  • Geef aan tot wanneer hij of zij inzage krijgt
  • De persoon in kwestie ontvangt een e-mail met een link naar jouw documenten. Diegene ziet dan al jouw documenten binnen de categorie waarvoor je inzage hebt gegeven.

P.S. Wil je iemand (ook) inzage geven in jouw activiteiten? Vink dan het onderste vakje aan. Hier staat afhankelijk van je beroep ‘Verpleegkundigen’, ‘Verzorgenden’ of het ‘Register Zorgprofessionals’.

scherm inzage geven Kwaliteitsregister V&V


Alleen via je desktop

Op dit moment kun je het uploaden van documenten en het geven van inzage in je documenten alleen regelen via je desktop. In de toekomst komen deze functies ook in de app beschikbaar.


Eerder toegevoegde documenten automatisch overgezet
Om het je makkelijk te maken, hebben we documenten die je al had toegevoegd aan de functie ‘Documenten’ overgezet naar één van de nieuwe categorieën. We adviseren je om te controleren of die documenten wat jou betreft nu in de juiste categorie staan.

Heb je nog vragen? Mail of bel gerust met onze ledenservice via info@venvn.nl of (030) 291 9050.

Word lid en praat mee!

Samen met 105.000 leden maken we ons als beroepsvereniging sterk voor professionalisering van de beroepen verpleegkundige, verzorgende en verpleegkundig specialist. Leden horen, zien en helpen; dat is waar we als V&VN voor staan. Wil jij invloed hebben op hoe jouw beroep zich ontwikkelt? Word lid van V&VN.

Ontwerp Zonder Titel (15)